Crazy Cooking: kip met zoete saus

Het is weer zover! Eindelijk ging ik weer een keer de uitdaging aan. Deze keer met Aletha van FitMomsLife. Ze gaf mij drie gekke ingrediënten: kip, cacao en tauge. Kijk mee wat ik er van maakte!

Ik moet eerlijk toegeven dat deze combinatie best een uitdaging was, maar juist daarom natuurlijk ontzettend leuk. Ik voegde, naar de regels, zelf nog vijf ingrediënten toe.

kipzoet2

Bereidingstijd: 30 minuten

Ingrediënten voor twee porties:

  • 150 g kip
  • 120 g rijst
  • 60 g creme fraiche
  • 50 g tauge
  • 2 theel cacao
  • 1 eetl peterselie
  • 1,5 eetl olijfolie
  • zwarte peper

Bereidingswijze:

  • Snij de kip in stukjes en meng deze met de cacao en de olijfolie. Laat dit zo’n tien minuten intrekken.
  • Zet water op voor de rijst, wanneer het kookt, mag de rijst erbij. Kook het in tien minuten gaar.
  • Ondertussen mag je ook de kip bakken. Voeg de tauge toe en bak het samen zo’n tien minuten op middelhoog vuur. Je hoeft hier geen olie meer bij te doen omdat dat al door de marinade zat. Blijf wel goed roeren!
  • Voeg, wanneer de kip gaar is, de creme fraiche, peterselie en naar smaak wat zwarte peper toe.
  • Nu hoef je alleen nog de rijst af te gieten en je kunt aanschuiven.
  • Eet smakelijk!

Benieuwd wat Aletha maakte? De drie ingrediënten die ik haar gaf waren: pinda, kiwi en komkommer. Neem snel een kijkje op haar blog om te zien wat ze daarmee heeft gedaan!

Een gedachte over “Crazy Cooking: kip met zoete saus

Plaats een reactie