Druk, druk, druk

Je hebt het ongetwijfeld gemerkt. Mijn blog is in een diepe, veel te late, winterslaap. Dat komt door heel veel drukte op school en ik dacht misschien vind je het leuk om eens te lezen over mijn opleiding Journalistiek en waar ik me dan zoal mee bezig hou.

Inmiddels ben ik over de helft van het tweede jaar van de opleiding en heb ik heel wat te doen. Omdat het tweede jaar vorig jaar blijkbaar ‘te makkelijk’ was, hebben ze besloten dit jaar het tweede jaar drie keer zo zwaar te maken, haha. Dat werkt natuurlijk niet zo lekker! Vandaar dat ook mijn blog nu net even wat anders loop dan ik van tevoren had gedacht.

Wel is het zo dat wat we aan het doen zijn, super leuk is! We hebben verschillende projecten lopen, maar de grootste zijn de mediareis en ons magazine.

Het idee van de mediareis is dat we in kleine groepjes van vier personen een land van bestemming uitzoeken, op reis gaan en op die plek journalistieke producties maken. Als je het goed doet kun je dan je eigen reis terugverdienen in geschreven artikelen of gemaakte filmpjes. Dat gaat bij ons gelukkig heel erg goed. We hebben inmiddels ook een site, zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en in de omslag heb je mijn team al kunnen spotten. Benieuwd? De site van ons bedrijf BOLD Stories vind je hier.

Daarnaast maken we met de schrijvende klas (er zijn twee klassen, een radio/tv-klas en een schrijvende klas, ik zit bij die laatste) een magazine. Dat is heel erg gaaf, maar ook wel best wat werk. Daar ben ik hoofdredacteur van. Ik zie zo uit naar het moment dat we dat tijdschrift in onze handen hebben, maar dat duurt nog wel even! Half juni ligt hij verspreidt door Ede en kun je hem gratis meenemen als je zou willen en in de buurt bent.

Als laatste grote project buiten de echte schoolopdrachten om, ben ik hoofdredacteur van de schoolkrant. Ook heel erg leuk om te doen, maar ook weer erg druk, haha.

Het is dus inmiddels even wat drukker bij mij, maar ik ben zeker van plan om deze blog wat minder te laten versloffen in de toekomst.

Hebben jullie ook zoveel last van drukte op school of studie en zouden jullie vaker zo’n studie-update van mij willen lezen?

Geef een reactie

