Rijst met tomaten groentesaus

Het viel me op dat ik niet zo vaak rijstgerechtjes deel, dus het is tijd voor een hele lekkere. Weer heel makkelijk, dus je kunt zo aanschuiven. Ik maakte hem voor mezelf, dus het recept is voor één portie, maar je kunt natuurlijk gemakkelijk de hoeveelheden vermenigvuldigen.

rijst2

Bereidingstijd: 15 minuten

Ingrediënten voor 1 portie:

  • 75 g rijst
  • 40 g roerbakmix
  • 1 eetl tomatenpuree
  • 1 theel zout
  • 1 theel peper
  • 1 theel oregano

Bereidingswijze:

  • Kook de rijst volgens het pakje in voldoende water gaar.
  • Bak, wanneer dit eerste opstaat, de roerbakmix licht in wat boter in de koekenpan en voeg als het goed warm is de tomatenpuree toe.
  • Roer het goed door en voeg ook de kruiden toe.
  • Als het geheel goed warm is, is het klaar om bij de rijst te serveren.
  • Zo simpel is het; eet smakelijk!

Ik ben wel benieuwd naar nieuwe rijstgerechten. Hoe heb jij je rijst het liefst?

5 gedachtes over “Rijst met tomaten groentesaus

  1. Heerlijk zeg! Sinds dat ik in Colombia woon eet ik werkelijk elke dag rijst hahaha. Het lekkerste vind ik rijst met linzen of met bruine bonen. Geen idee hoe ze het precies klaarmaken, maar het is écht lekker!

    Like

Plaats een reactie