Chocolatechip eierkoekjes

Het leek me leuk om koekjes te bakken, maar dan wel zonder veel werk en rommel. Ik probeerde wat dingen uit en ik vond deze koekjes zelf erg geslaagd. Zeker een aanrader voor koekjes liefhebbers en tja, zijn we dat niet allemaal een beetje?

koek33(2)2

Bereidingstijd: 30 minuten

Ingrediënten voor 5 koekjes:

  • 30 g biscuit
  • 15 g pure chocoladevlokken
  • 20 g rozijnen
  • 1 ei

Bereidingswijze:

  • Verwarm de oven voor op 220 graden.
  • Verkruimel de biscuitjes. Ik prakte ze zelf gewoon kapot met een vork.
  • Breek het ei in een glas of schaaltje en roer de biscuitkruimels erdoor.
  • Verkruimel de vlokken, weeg de rozijnen af en mix ook die er allebei door.
  • Wanneer je dit uiteindelijk tot een mooi deegje hebt geroerd, verdeel je het in vijf gelijke vormen op wat bakpapier op de bakplaat.
  • 8-10 minuten de oven in en je koekjes zijn klaar. Eet smakelijk!

Hoe bak jij je koekjes altijd? Ik ben heel benieuwd, laat het me weten in de comments!

koek2(3)2

11 gedachtes over “Chocolatechip eierkoekjes

Plaats een reactie