Bladerdeegje gezond

Oké, ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee had hoe ik dit recept moest noemen, maar denkend aan het bekende ‘broodje gezond’, maakte ik er maar ‘bladerdeegje gezond’ van. Anyway, hij is lekker en heeft een verrassing dus kijk gauw verder!

En wat is dan die verrassing waarvoor je door hebt geklikt? Nou, dit! Onder het groen van de sla prijkt een mooi geel gebakken eitje.

eibIaderdeeg

Bereidingstijd: 30 minuten

Ingrediënten:

  • 1 ei
  • 3 velletjes bladerdeeg
  • 1 tomaat
  • een beetje sla
  • zout en peper

Bereidingswijze:

  • Warm de oven voor volgens de aanwijzingen op het pakje. Bij mij was dat 220 graden.
  • Leg de drie velletjes bladerdeeg allemaal iets schuin over elkaar en vorm ze met je handen tot een kommetje. Dit doe je door de buitenste rand op vier plekken dubbel te vouwen zodat hij omhoog gaat staan.
  • Druk de puntjes iets naar buiten zodat hij niet instort tijdens het bakken en bak hem volgens de aanwijzingen op het pakje gaar. Ik moest hem in een kwartier op 220 graden bakken.
  • Wanneer de oven klaar is, breek je het ei stuk boven het kuiltje in de bladerdeeg. Je mag hem natuurlijk ook boven een glas breken en daarna in je bladerdeeg schenken. Dat deed ik ook; wel zo veilig!
  • Nog vijf minuten terug in de oven op dezelfde stand en je gebakken eitje is klaar.
  • Bestrooi het ei met wat zout en peper, daarboven de sla en de tomaat en je lekkere lunch is klaar.
  • Eet smakelijk!
8 gedachtes over “Bladerdeegje gezond

Geef een reactie

