Macaronipizza

Er was eens een dag dat ik zin had in pasta en pizza op hetzelfde moment. Ik wist niet wat ik ermee aan moest, totdat ik dit recept verzon. Benieuwd? Klik gauw verder!

pizzaatjs1

Bereidingstijd: 35 minuten inclusief bak- en kooktijd

Ingrediënten voor twee pizzaatjes:

  • 25 g macaroni
  • 1 plakje bladerdeeg
  • 1 theel aardappelkruiden
  • 1 theel peterselie
  • een snufje peper
  • eventueel wat ketchup

Bereidingswijze:

  • Kook de macaroni in voldoende water gaar, kijk voor de exacte kooktijd op het pakje.
  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Giet de macaroni af en meng de kruiden erdoor.
  • Snij het plakje bladerdeeg door de midden.
  • Zoals je ziet op de foto, heb ik op één een klein beetje ketchup gesmeerd. Als je liever voor wat minder vet gaat; die zonder ketchup is ook heel erg aan te raden!
  • Verdeel de macaroni over de helften en bak ze twintig minuten op wat bakpapier en een bakplaat in de oven.
  • De macaroni wordt hier wel knapperig van. Wil je dat niet? Doe het er dan niet gelijk, maar op de helft van de baktijd bij.
  • Even wachten nog en dan is het klaar, eet smakelijk.

Probeer jij ook wel eens zoiets?

2 gedachtes over “Macaronipizza

Geef een reactie

