Bami met gekruide pindasaus

Ik doe nog steeds mijn best om erg op mijn eten te letten en het lukt over het algemeen heel goed. Vandaag heb ik een lekker diner voor jullie: bami met gekruide pindasaus.

bami

Bereidingstijd: 15 minuten

Ingrediënten voor 2 porties:

  • 100 g bami
  • 2,5 theel peterselie
  • 1,5 theel zwarte peper
  • 15 g pinda’s
  • 3 eetl melk
  • 50 g komkommer

Bereidingswijze:

  • Kook de bami gaar en hak de pinda’s klein.
  • Meng de kruiden en je gehakte pinda’s door de melk in een bekertje. Dit mag nog even apart blijven staan.
  • Snij ook alvast de komkommer.
  • Wanneer de bami lang genoeg gekookt heeft, doorgaans zo’n 10 minuten, mag het afgegoten worden.
  • Meng het melkmengsel erdoor en serveer het samen met de komkommer. Eet smakelijk!

Ik ben benieuwd of jullie dit ook gaan maken, laat me even een fotootje op Instagram zien als je dat inderdaad hebt gedaan en tag @eenbeetjechef er in.

bami2

Geef een reactie

