Hamburger met zoete saus

Hoe leuk is het als je super simpel en heerlijke hamburger kunt maken die veel gezonder en lekkerder is dan die uit een pakje? Ik vond het in elk geval erg leuk en deel mijn recept met je.

Dit receptje lijkt natuurlijk niet helemaal te kloppen met mijn aankondiging dat ik nu toch echt beter op m’n eten ga letten. Daarom zeg ik er maar even bij dat ik dit bericht al ingepland had voor ik weer goed ging nadenken over mijn eetgewoontes. Niets aan de hand dus, haha!

hamburger2

Bereidingstijd: 30 minuten

Ingrediënten voor twee hamburgers:

  • 150 g gehakt
  • 2 theel aardappelkruiden
  • 2 theel basilicum
  • 2 theel tomatensap
  • 1 theel honing
  • wat geraspte kaas
  • eventueel wat olie

Bereidingswijze:

  • Kneed de kruiden en de tomatensap door het gehakt en deel het in tweeën.
  • Maak twee mooie hamburgers van het gehaktmengsel en bak ze zachtjes gaar in de pan. Je kunt er wat olie in doen maar eigenlijk is dat niet nodig omdat gehakt van zichzelf al erg vochtig is. Ik had ze zo’n twintig minuten zachtjes opstaan en schepte ze af en toe om. Weinig werk aan dus!
  • Om je bord leuk op te maken, leg je de hamburger in het midden en strooi je er wat geraspte kaas en basilicum overheen. Als laatste laat je een druppeltje honing op de burger vallen voor een lekker zoete smaak.
  • Je kunt de burger natuurlijk ook op een broodje eten. Eet smakelijk!

Hoe heb jij je hamburger graag?

hamburger

Geef een reactie

