Frambozengebak

Wegens het heugelijke feit dat ik gisteren hoorde dat ik mijn Propedeuse heb gehaald, had ik zin in een taartje en maakte ik een heel makkelijk en lekker gebakje.

Mijn meeste vrienden en vriendinnen zijn inmiddels afgestudeerd, terwijl ik net het eerste jaar met een voldoende af heb gesloten. Maar ach, niet iedereen doet het op dezelfde manier en ik ben er zeker niet minder blij om! Geniet mee van mijn gebak:

gebak3(2)

Bereidingstijd: 20 minuten inclusief baktijd

Ingrediënten voor vier gebakjes:

  • 2 velletjes bladerdeeg
  • 4 handjes havermout
  • een bus slagroom
  • zo’n 15 frambozen
  • 1 eetl basterdsuiker

Verdere benodigdheden:

  • een mes
  • een snijplank
  • bakpapier
  • een oven

Bereidingswijze:

  • Warm de oven voor volgens de aanwijzingen op het pakje bladerdeeg. Wanneer je het bladerdeeg uit de vriezer haalt, doe je er goed aan het eerst te laten ontdooien, anders gaat het bij het volgende punt al fout.
  • Snijd beide velletjes bladerdeeg door de helft en strooi over elk vel een handje havermout.
  • Inmiddels is de oven als het goed is voorverwarmd en mag het bladerdeeg de oven in op een bakpapiertje.
  • Bak de bladerdeegvelletjes volgens de beschrijving op het pakje en laat ze na het bakken even afkoelen buiten de oven.
  • Spuit er een mooie laag slagroom op wanneer ze koud genoeg zijn en breek de frambozen in wat kleinere stukjes. Leg die bovenop de slagroom en maak het plaatje af met een laagje basterdsuiker. Als je een echte zoetekauw bent, kun je natuurlijk meer gebruiken dan mijn eetlepel voor de vier gebakjes, daar ben je vrij in.
  • Om te voorkomen dat de slagroom smelt zou ik gelijk gaan eten als ik jou was. Eet smakelijk!

gebak1(2)

Geef een reactie

