Bonen met een verrassingspakketje

Toen ik dit aan het maken was, kwam mijn zusje erbij staan en bedacht dat het leuk was om het bladerdeeg als zakje te vouwenSuper leuk! Zo verras je je gasten, want ze hebben natuurlijk geen idee wat er in zit tot ze het op hun bord open snijden.

Het komt wel eens voor dat ik zin heb om te koken, maar dat ik geen idee heb wat ik moet makenZo was het ook gisteren, ik bekeek dus maar even de voorraadkasten van mijn moeder en vond wat leuke dingen om te gebruiken. Kijk mee wat ik gebruikte voor dit recept.

25

Bereidingstijd: 30 minuten inclusief baktijd

Ingrediënten voor 4 personen:

Voor het verrassingspakketje:

  • 4 plakjes bladerdeeg
  • 100 g vermicelli
  • 1 theel met bergje aardappelkruiden
  • 1 theel met bergje peterselie
  • 4 druppels ketchup 
  • scheut maggi naar smaak

Voor de bonen:

  • 250 g bonen
  • 2 handen gezoute pinda’s
  • 0,5 eetl ketchup
  • peper naar smaak

Verdere benodigdheden:

  • twee pannen
  • oven
  • bakpapier

Bereidingswijze:

  • Wanneer je bevroren bladerdeeg gebruikt, is het handig om dit allereerst buiten de vriezer te leggen om te ontdooien, kook vervolgens de vermicelli in een pan.
  • Verwarm de oven voor volgens de aanwijzingen op het pakje van het bladerdeeg en wacht tot de vermicelli kookt. Wanneer dit kookt, mag je de bonen in een andere pan laten koken. Dat doe je nu pas, omdat de bonen anders te lang op staan.
  • Giet de gare vermicelli af en roer de aardappelkruiden, peterselie en ketchup erdoorheen. Nu kun je er naar smaak wat maggi aan toevoegen.
  • Verdeel het mengsel over de vier velletjes en leg het steeds in het midden van het bladerdeeg. Vouw daarna van elk velletje de hoekjes omhoog zodat het een soort tasje wordt en druk de plek waar ze samenkomen stevig aan zodat het niet losschiet in de oven. 
  • Zet het zo op het bakpapier in de oven en bak het volgens de aanwijzingen op het pakje. Die van mij moest 15 minuten op 220 graden, maar dit kan per merk verschillen.
  • Terwijl de bladerdeegverrassingen bakken in de oven, kun je aan de slag met de bonen. Giet ze af en roer de pinda’s erdoor. De ketchup gaat apart want het is leuk om dat apart te serveren of, zoals ik gedaan heb, het er overheen te sprenkelen. Aan de ketchup voeg je naar smaak wat peper toe.
  • Als de oven piept is dit leuke gerecht klaar en kan het verrassen beginnen. Eet smakelijk!

1(3)

Zou je het leuk vinden om je gasten op zo’n manier te verrassen?

2 gedachtes over “Bonen met een verrassingspakketje

Geef een reactie

