Gehaktballen met zoete saus

Ik had zin in gehaktballetjes, en geen gewone natuurlijk. Dit keer deed ik er wat kruiden door en maakte een speciaal sausje. Het zoete sausje wat ik bij mijn worstenbroodje gebruikte, is me zo goed bevallen dat ik opnieuw met iets zoets in de weer ging en het pakte weer onverwacht goed uit.

Het verbaast me nog steeds hoe goed de combinatie tussen vlees en ‘zoet’ is, vandaag deel ik een nieuw soort zoete saus met als gek ingrediënt: appelstroop.

baIgehakt2

Bereidingstijd: 20 minuten

Ingrediënten voor een flinke portie gehaktballen met zoete saus:

Voor de gehaktballen:

  • 150 g gehakt
  • 1 theel tuinkruidenbouillon
  • 2 theel gedroogde peterselie
  • 1 snufje zwarte peper

Voor de saus:

  • een beetje maggi
  • 2 theel appelstroop

Verdere benodigdheden:

  • een plank of bord
  • een pan
  • wat olie

Bereidingswijze:

  • Kneed de bouillonkruiden, de gedroogde peterselie en de peper door het gehakt en maak er kleine balletjes van.
  • Doe wat olie in de pan en bak de balletjes gaar, draai ze regelmatig om. Ik had in tien minuten mooie bruine balletjes, maar het ligt natuurlijk aan de grootte van de ballen, hoe lang het duurt.
  • Terwijl je het vlees in de gaten houdt, kun je de saus gaan maken. Meng de appelstroop door wat maggi. Mijn maggi flesje had een ‘druppeldop’ en ik gebruikte tien druppels. Als je niet zo’n flesje hebt, zou ik op z’n hoogst een halve theelepel gebruiken, er is niet veel van nodig.
  • Serveer de balletjes en de saus apart, warm zijn ze het lekkerst. Eet smakelijk!

baIgehakt

Zou jij dit aandurven?

Geef een reactie

