Tagliatelle met kruidige roomsaus

Gisterochtend stond ik in de keuken voor mijn ontbijt en kreeg ik zin om te koken. Heel ongezond, maar dan ga ik ook gelijk aan de slag zonder nog aan ontbijten te denken. Ik at een klein uurtje later een bordje pasta op de nuchtere maag. Misschien niet het slimste, maar wel erg lekker!

Ik vroeg me af of ik een kruidige pastasaus kon maken van bouillon en ja hoor, het lukte en beviel goed.

kruidigepastasaus23

Bereidingstijd: 30 minuten

Ingrediënten voor een grote pan tagliatelle met romige kruidensaus:

  • 1 liter water
  • 5 eetl tarwebloem
  • 1,5 eetl tuinkruidenbouillon
  • 1 eetl gedroogde peterselie
  • 0,5 eetl gedroogde dille
  • 0,5 paprika
  • 500 g tagliatelle

Verdere benodigdheden:

  • een maatbeker
  • twee pannen
  • een mes en snijplank
  • vier eetlepels

Bereidingswijze:

  • Schep de bloem in een maatbeker met een klein beetje koud water. Roer dit gelijk goed door zodat er geen klontjes ontstaan. Vul dit al roerend aan tot je het 1-literstreepje hebt bereikt en schenkt dit in een pan. Breng het vervolgens al roerend langzaam aan de kook.
  • Blijf het af en toe roeren terwijl het kookt en voeg ondertussen de bouillon en de kruiden toe.
  • Snij de halve paprika in stukjes en doe die ook door de saus. Vergeet niet af en toe te blijven roeren.
  • Zet nu de tagliatelle op en kook deze volgens de aanwijzingen op de verpakking.
  • Wanneer de tagliatelle klaar is, kun je het afgieten en roer je de saus nog één keer door voor je het samen opschept.
  • De saus heeft nu in totaal erg lang staan pruttelen maar dat is belangrijk, de bloem heeft namelijk ten minste tien minuten nodig om te garen.
  • Eet smakelijk!

kruidigepastasaus

Ben jij ook zo gek op pasta?

Geef een reactie

