Worstenbroodje

Afgelopen week had ik een hele fijne vakantieweek in Duitsland met mijn lieve vriend, zijn moeder en haar vriend. Het leek me leuk om in de winkel iets typisch Duits mee te nemen en daarmee te gaan koken. Dat is gelukt! Het is worst geworden, om precies te zijn: Saft Bockwurst.

Ik had geen idee hoe het smaakte maar het zag er een beetje uit als knakworst en zo smaakte het ook, alleen met net wat meer smaak. Eigenlijk kun je dit gerechtje dus ook heel goed met knakworst maken. Het sausje is niet zo alledaags maar zeker het proberen waard want hij is heerlijk!

knakkies2

Bereidingstijd: 10 minuten (zonder baktijd)

Ingrediënten voor één worstenbroodje:

  • 1 plak bladerdeeg
  • 1 Saft Bockwurst (of knakworstje)
  • 1 theel mosterd
  • 1 theel aardbeienjam

Verdere benodigdheden:

  • een snijplank
  • een oven
  • een bakplaat
  • bakpapier
  • een mes

Bereidingswijze:

  • Volg de aanwijzingen op het pakje van je bladerdeeg, ik moest de oven voorverwarmen op 210 graden maar dat kan per pak verschillen.
  • Snij het worstje in plakjes en leg deze plakjes op het bladerdeeg, het geheel mag dan op bakpapier en een bakplaat in de oven om te bakken.
  • Meng nu de mosterd met de aardbeienjam. Ik weet dat het gek klinkt, maar honingmosterd saus is toch ook lekker? Dat dacht ik toen ik dit verzon en het is zelfs nog lekkerder dan dat naar mijn idee.
  • Wanneer het bladerdeeg gaar gebakken is, haal je het broodje uit de oven en druppel je op elk worstje een druppeltje van de saus.
  • De overgebleven saus smeer je rond de worstjes en je broodje is klaar.
  • Bon apetit!

knakkies3

Ik probeer trouwens heel voorzichtig mijn foodfotografie op te krikken, vind je het wat?

8 gedachtes over “Worstenbroodje

Geef een reactie

