Snack pizzaatjes

pizzaatjes

Zelf ben ik eigenlijk niet eens zo gek op pizza. Het is zo machtig dat ik na een paar happen al vol zit en dat vind ik altijd zo jammer, want op zich is het best lekker. Ik bedacht een wat minder machtige variant.

Dit is naast een lekker hapje, ook een leuke luxe snack om op de bar te zetten bij een feestje. Heel lekker een heel makkelijk. Heb ik je al nieuwsgierig gemaakt? Dan kunnen we beginnen.

Bereidingstijd: 15 minuten (zonder baktijd)

Ingrediënten voor vier kleine snack pizzaatjes:

  • 1 plak bladerdeeg
  • 1/4 paprika
  • 3 eetl tomatensaus (ik gebruikte het sap van een blik gepelde tomaten)
  • 1 plakje kipfilet
  • een klein beetje kaas

Verdere benodigdheden:

  • een snijplank
  • een oven
  • een bakplaat
  • bakpapier
  • twee messen
  • een kaasschaaf

Bereidingswijze:

  • Volg de aanwijzingen op het pakje van je bladerdeeg, ik moest de oven voorverwarmen op 210 graden maar dat kan per pak verschillen.
  • Breek of snij het plakje bladerdeeg in vier stukken terwijl de oven voorverwarmt en smeer op elk stuk wat tomatensaus, verdeel de drie eetlepels over de vier stukken.
  • Snij nu de kwart paprika in kleine blokjes en schaaf wat kaas. Strooi dat allebei boven op de tomatensaus.

pizzaatjes2

  • Nu mogen de minipizzaatjes op de bakplaat en het bakpapier in de oven. Stel de goede tijd in, maar zet de oven één minuut voor het eind stil, er moet namelijk nog kip op je snack pizzaatjes.
  • Snij het plakje kipfilet in kleine stukjes en strooi ook dat over de vier stukjes.
  • Zo kunnen ze nog een minuutje meegaren en dan is je lekkernij klaar.
  • Eet smakelijk!
4 gedachtes over “Snack pizzaatjes

Geef een reactie

