Healthy pindarotsjes

havermout2

Ik eet niet standaard gezonde maaltijden, maar als het makkelijk klaargemaakt is ben ik er niet vies van. Deze ‘pindarotsjes’ maakte ik door wat dingen door elkaar te gooien die me lekker bij elkaar leken, het werkte wonderbaarlijk genoeg en met maar vier ingrediënten is het ook nog eens heel makkelijk!

Bereidingstijd: 60 minuten

Ingrediënten voor 75 healthy pindarotsjes:

  • 150 g havermout
  • 2,5 eetl biologische pindakaas
  • 1 eetl honing
  • 1 theel kokosbloesemsuiker (o.a. verkrijgbaar bij AH)

Verdere benodigdheden:

  • De oven
  • Een kom
  • Twee eetlepels
  • Drie theelepels
  • Een bakplaat
  • Bakpapier
  • Een bord

Bereidingswijze:

  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Gooi de ingrediënten samen in een kom en meng alles goed door elkaar. Dat kan een beetje lastig zijn omdat de pindakaas en honing snel klontjes havermout veroorzaken. Don’t give up! Gewoon uit elkaar trekken en blijven roeren.
  • Leg bakpapier op een bakplaat en maak vervolgens balletjes van het mengsel. Ik deed dat door telkens een beetje havermout tussen de holle kant van twee theelepels in elkaar te drukken. Op deze manier blijft het mengsel aan elkaar plakken door de honing en pindakaas die erdoor zit.

  • Bak ze vervolgens 8-10 minuten in de oven.
  • Het is handig om ze daarna naast elkaar op een bord te leggen en op elk ‘rotsje’ een druppeltje honing te doen voor extra stevigheid.
  • Eet je ze niet gelijk als ze zijn afgekoeld? Zet ze dan nog even in de koelkast om verder op te laten stijven.
  • Eet smakelijk!
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s